HappyMOMs - Moeder zijn onder moeders

Forum Grote kinderen

Forum > Grote kinderen >

Overgewicht bij kinderen

Geplaatst op: woensdag, december 23, 2009 10:10

Redactie HappyMOMs

Vandaag plaatsen we een artikel over overgewicht bij kinderen. Zijn hier mama's die dit probleem kennen? En wat hebben jullie er aan gedaan?

Discussieer mee over overgewicht bij kinderen.

Nieuwe reactie Naar boven
Geplaatst op: woensdag, januari 6, 2010 19:17

Simone

Het dochtertje van een vriendin zie ik steeds dikker worden. Maar wanneer wordt het tijd dat je er iets van zegt? Vind ik toch moeilijk, omdat ik denk dat zij het ook wel ziet. Wanneer moet je er echt iets aan doen, kan het niet nog wat babyvet zijn?

Geplaatst op: donderdag, januari 14, 2010 21:35

sjaan70

hoi hoi

Ik heb een zoon die overgewicht heeft.We lopen sinds een tijd bij een dietiste.Dit helpt niet echt bij mijn zoon.

Via de kinderarts zou hij voor een programma voor kids met overgewicht in aanmerking komen.Daar ben ik nu ook mee bezig.Het is wel moeilijk om hulp te krijgen.Ik ben alleen staande en ik weet waarom mijn zoon overgewicht heeft.Hij eet stiekum,en eet om zich blijer te kunnen voelen.Als alleenstaande(men ex werkt op geen enkel front mee) is en blijft het moeilijk.Ik heb de 1e stap gezet,en heb er wel vertrouwen in

gr diane

Geplaatst op: dinsdag, februari 2, 2010 07:31

Ingrid

Hoi Sjaan. Het is vervelend dat je zoon stiekum eet omdat hij zich niet gelukkig voelt ik weet niet hoe oud hij is maar het klinkt misschien makkelijk maar als je niks in huis hebt kan hij ook niet snoepen. Haal alleen gezonde dingen in huis en in het weekend wat lekkers. Misschien kan hii verder via school hulp krijgen om te praten. Mijn dochter ( 14) heeft bijna ondergewicht en weigert vaak te eten niet omf

dat ze het niet lekker vindt maar omdat ze te dik is zegt ze ze heeft maat xs.Ook dit is moeilijk maar zij weigert hulp van wat of wie dan ook. Maar probeer het maar ik hoop dat jij meer succes hebt.

Geplaatst op: dinsdag, april 27, 2010 11:34

willeke40

Hier ook een zoon die mijn genen heeft gekregen.

Hij let er wel op en ik ook, alleen is het heel moeilijk om je kind wat te weigeren terwijl de anderen aan een koekje zitten.

Ik hoop dat als hij verder groeit het meeste vet er wel af gaat, hij moet nog wel wat centimeters 

Stuur dit artikel door!

Je naam

Je email adres

Naam van je vriendin

Email adres van je vriendin

Je bericht