HappyMOMs - Moeder zijn onder moeders

Forum Grote kinderen

Forum > Grote kinderen >

kinderen die geen contact meer willen met ouders

1   2   »   
Geplaatst op: donderdag, december 31, 2009 12:20

marjan 1964

hoi mijn naam is marjan ik ben bijn 46 jaar en ik heb een dochter van ruim 20 en daar gaat het om mijn dochter is inmiddels het huis uit omdat het thuis niet meer ging ze ging naar bed wanneer ze wilde ze liet niks van haar horen met eten ze bleef snachts weg en liet niet weten waar ze was als ze thuis kwam en ik zei ik heb eten voor je bewaard had ze al gegeten enz enz snachts is er iets in mij geknapt na hard aan het praten te zijn zodat het hele huis kon meegenieten en ik zei joh je bent nog maar een klein stukje verwijderd dat ik je met je komo koffers op straat zet kappen met dat bellen om 4uur in de nacht vervolgens ga ik naar bed en wat denk je gewoon weer doen en toen heb ik haar een ultimatum gestel dat ze nog 4weken de tijd zou krijgen om een kamer te zoeken want bij mij was de maat vol en ze is toen alvast maar naar mijn moeder gegaan die mij dus nooit steunt en gelijk haar partij kiest en kwaad op mij is vervolgens vind ze een kamer ik schiet de borg van 375,-voor die ik nu nog steeds niet terug heb en vervolgens hebben qwe nu al 9weken geen contact ik ben nog aan haar deur geweest maar ze was er niet ik smsde waar ze was krijg ik een sms terug dat ze het lief van me vond maar dat ze voorlopig zo wou laten sta je dan ik heb haar nu net een sms gestuurd met daarin de beste wensen maar ik ben er kapot van

Nieuwe reactie Naar boven
Geplaatst op: woensdag, januari 13, 2010 10:51

Sam

Marjan, ik begrijp je als moeder van een dochter van 19, volkomen ! Meiden van die leeftijd kunnen zeer egoistisch zijn. Goddank dat ik met veel geruzie over de regels mijn dochter weer `terug heb`. Achteraf zegt ze mij te begrijpen omdat ze zich realiseerd dat ze wel erg egoistisch bezig was. Soms duurd het nog een tijdje voor het muntje valt! Toch komt die dag. Ik heb dat net meegemaakt met een gescheiden collega. Haar dochter heeft na 2 jaar zelf het contact hersteld omdat ze haar moeder begon te begrijpen. Het is zuur, je investeerd zo veel in je kinderen en dan krijg je dit. Je dochter komt tot inkeer. Wees niet opdringerig .. geef haar ruimte en tijd en ze zal terugkomen ! Ik leef met je mee...Succes !

Geplaatst op: dinsdag, maart 2, 2010 22:28

Anja

Hoi Marjan, ik kan het alleen maar met sam eens zijn....jezelf in ieder geval niet opdringen, daarmee bereik je alleen maar een averechts effect. Geef haar ( en vooral jezelf) de ruimte en laat het op z'n beloop, jij hebt je best gedaan en nu is het aan haar om iets van haar leven te maken en de eerste sta te zetten.....ik hoop voor jullie dat het weer goed komt!

Geplaatst op: woensdag, maart 17, 2010 08:47

Ingrid

Ik ben het eens met het voorgaande en zou het idd op zijn beloop laten maar ik zou niet niks van me laten horen ik zou soms bellen of sms en uit belangstelling en misschien is het mogelijk om iets leuks buiten de deur af te spreken ergens wat drinken of shoppen. Wie weet!!!

Geplaatst op: maandag, april 5, 2010 14:06

twinmom

je dochter is 20 en moet zich wel steeds blijven verantwoorden ???

vind ik een beetje vreemd ze is toch volwassen ik begrijp wel dat ze het als verstikkend ervaren kan hebben

dat ze ervoor kiest om je nu buiten te sluiten ja gaat een beetje ver maar aan de andere kant moet je elkaar ook even wat rust gunnen

ik bedoel ze staat nu op eigen benen voor het eerst moetz e haar eigen boontjes doppen

en na alles wat er is gebeurt tussen jullie is het misschien wel verstandig om even afstand te creëren voor beide partijen

in veel gevallen heelt de tijd alle wonden

Geplaatst op: dinsdag, juni 8, 2010 14:58

Sam

twinmom says:

je dochter is 20 en moet zich wel steeds blijven verantwoorden ???

vind ik een beetje vreemd ze is toch volwassen ik begrijp wel dat ze het als verstikkend ervaren kan hebben

dat ze ervoor kiest om je nu buiten te sluiten ja gaat een beetje ver maar aan de andere kant moet je elkaar ook even wat rust gunnen

ik bedoel ze staat nu op eigen benen voor het eerst moetz e haar eigen boontjes doppen

en na alles wat er is gebeurt tussen jullie is het misschien wel verstandig om even afstand te creëren voor beide partijen

in veel gevallen heelt de tijd alle wonden

twinmom, ik vind dat wanneer je kind thuis woont het zich moet houden aan de regels van het huis ongeacht de leeftijd. Natuurlijk pas je de regels aan naar mate je kind ouder wordt. Bijv: mijn zoon van 22 woont nog thuis. Ik bepaal niet meer zijn bedtijd maar hij moet wel stil zijn wanneer wij naar bed zijn (muziek zachtjes, niet hoorbaar bellen of gamen ).Wanneer hij niet mee-eet moet hij dat melden , zo ook wanneer hij niet thuis slaapt. Als ik niet thuis eet of slaap dan meld ik dat ook. Dit is gewoon uit fatsoen..rekening houden met je medebewoners !Alleen omdat ze volwassen zijn wil niet zeggen dat ze het in jouw huis voor het zeggen hebben.                                                                                                                    Heeft een jong volwassenen problemen met de huisregels dan is het idd tijd om het zelf te doen ! Kleine kinderen worden groot !

Geplaatst op: maandag, juli 5, 2010 07:53

Ingrid

Ja iedereeen moet zich aan huisregels houden ouders maar ook de kinderen dat zou mooi zijn als iedereen kan doen wat hij of zij wil!!!! En ik maar bv. koken voor allemaal en niemand komt thuiseten nu ik zou knap balen hoor. Nee regels zijn om nagekomen te worden alleen het moet niet verstikkend zijn. Iedereen kan wel eens iets vergeten.

Geplaatst op: zondag, juli 18, 2010 12:23

Anneke

Hmm, verantwoorden...ik ben moeder van 3 kinderen, leeftijd tussen 18 en bijna 21. Als ik ergens geweest ben of wat dan ook, dan vertel ik gewoon erover...ik heb niets te verbergen. Het voelt bij mij niet als verantwoorden. Ook als ik ergens heen ga, zeg ik het, ik vind normaal om je huisgenoten te laten weten waar je bent. Andersom vind ik ook dat ik mag weten waar een huisgenoot mee bezig is. (Zeker als kinderen kleiner zijn) Beetje rekening met elkaar houden is niets mis mee, dat blijf je je hele leven houden. Tenzij je alleen woont, maar dan heb je bijv een werkomgeving, waar men ook aanwezigheid van je verlangt.

1   2   »   

Stuur dit artikel door!

Je naam

Je email adres

Naam van je vriendin

Email adres van je vriendin

Je bericht