Forum Grote kinderen
Forum > Grote kinderen >
stage in het buitenalnd
| Geplaatst op: woensdag, februari 17, 2010 22:42 | |
noor |
to ch even een vraagje; Onze oudste dochter (de oudste van 4 dochters) gaat stage lopen in Beijing , China voor een half jaar... omdat dat bij haar opleiding hoort (Hotelschool Maastricht) ...omdat iedereen dat doet tegenwoordig, omdat je anders niet meetelt, omdat het stoer is. Dus moet ze mee in de vaart der volkeren. En dáár zit mijn probleem; ik heb het gevoel dat ze dit doet om niet buiten de boot te vallen; maar het past niet bij HAAR! Ben zo bang dat het op een groot debacle uitloopt. Maar ik mag dat niet zeggen; moet alleen ondersteunen.Wie heeft hier ervaring mee? Grrrr. Noor |
| Nieuwe reactie Naar boven | |
| Geplaatst op: donderdag, februari 18, 2010 09:26 | |
Ruth |
Ik moet er eerst even bij zeggen dat ik geen ervaring heb als moeder in deze situatie maar wel zelf heb megemaakt en ook bij mijn jongere zusje, Een stage in het buiten land is een combinatie van heimwee en uitdagingen. Ik ben niet zo lang weg geweest, te kort om echt heimwee te krijgen maar mijn zusje heeft een jaar in Istanbul gesturdeerd. Die heeft echte heimwee gekent. En dat is niet fijn. Daar tegenover staat dat het de beste tijd is geweest die ze op school heeft mee gemaakt. De wereld is zo klein door, skype internet en webcams dat je altijd zo bij elkaar bent. Mijn ouders vonden het heel moeilijk om mijn zusje zo weg te zien gaan. Ze was niet het zelfstandige meisje die zo stevig in haar schoenen stond die ze hadden gehoopt. En ze zijn ook echt bang geweest dat ze helemaal de weg zou kwijt raken daar, Het tegendeel bleek waar. Ze kwam er vele malen sterker uit dan ze er in was gegaan. Ik denk dat je je kind idd moet steunen, maar zorg uitspreken mag altijd. Zorg dat er middelen zijn zoals skype om elkaar regelmatig te spreken en te zien. Maar doot haar zo te steunen laat je ook zien dat je haar vertrouwd. En dat lijkt me ook een heel goed gevoel. succes er mee Ruth |
| Geplaatst op: maandag, maart 1, 2010 11:19 | |
Lisa63 |
Hallo Ruth en Noor, Mijn dochter van 17 (maart wordt ze 18) is sinds zaterdag vertrokken naar Valencia om daar als au-pair aan de slag te gaan. Zij mocht haar opleiding een half jaar eerder afsluiten en had dus een half jaar over en wist nog niet wat ze wilde. Wel wilde ze graag spaans leren. Ik heb haar voorgesteld om een half jaar naar Spanje te gaan. Ze reageerde hier heel enthousiast op...met vlagen.....want soms vond ze het ook zo eng. We hebben twee gezinnen gevonden via een goede vriendin. Beide gezinnen hebben geen fulltime au-pair nodig en ze werkt voor beide. Verder gaat ze 20 uur in de week naar school. Vandaag begint haar eerste echte week. Ze huilde vanaf het moment dat ze hier wegging tot ik haar door de douane zag gaan...vervolgens kreeg ik een sms dat het helemaal super was en de kinderen zo leuk.....Er viel veel van me af toen....tot ze een paar uur later belde in tranen dat ze nu naar me toe wilde en dat ze naar huis wilde. De gezinnen wonen best een stuk uit elkaar (45 min met de bus) en ze is zo onzeker of ze het allemaal wel aankan. Volgende week is ze een paar dagen alleen met de kinderen en moet ze ze om 9 uur naar school brengen en kan dus niet op tijd op school zijn. Ik heb gezegd dat dat helemaal geen probleem is en dat de school puur voor de ontspanning is en er geen druk op ligt. Maar mijn dochter is zo onzeker.....zelfs hier in nederland maakte ze zich zorgen als haar vriendin niet naar school ging en ze alleen moest. Ruth ik ben zo ontzettend blij met jou reactie op Noor....ik maak me zo gruwelijk zorgen....25 maart vliegen wij naar Valencia omdat ze jarig is.....we hebben afgesproken dat ze het tot dan aankijkt....pff...wat is wijsheid??? het liefst zou ik haar vandaag nog terug laten vliegen...... liefs. Lisa
|
| Geplaatst op: woensdag, maart 10, 2010 15:17 | |
noor |
Ze is naar China! onze dochter, en we krijgen, tot nu toe alleen maar goede berichten. Het afscheid was erg emotioneel en er was een moment dat ze niet meer wilde gaan. De vlucht is moeilijk geweest; als ze de kans had gehad had ze de piloot om laten draaien maar eenmaal aangekomen bleek alles prima geregeld en sindsdien krijgen wij alleen maar positieve berichten! De contactmanieren zijn legio en werken erg goed. Skype gaat uitstekend, in ieder geval met ons maar ik begrijp dat dat niet overal het geval is.vooralsnog lijkt het erop dat ze het erg getroffen heeft met haar stageplek; alles is keurig verzorgd en haar chinese collega's zijn allemaal heel vriendelijk . Kortom, tot nu toe gaat het goed; houden zo! Misschien is ze dan toch niet meer dat kleine meisje dat ik nog vaak in haar zie en heet dit dus gewoon "loslaten". Ook een goede leerschool voor mij en een voordeel voor haar jongere zussen; beetje vertrouwen moeder; het komt goed! Noor |
Heb jij al een profiel?
Laatste vragen
- Geloof jij in wonderen
- gezag
- Wereldkampioen
- Aangenaam kennis te maken!
- Babyfotowedstrijd
- werkende en oppas oma
- Een goede moeder zijn
- Op zoek naar ondernemende moeders
- Alleenstaand en zwanger