HappyMOMs - Moeder zijn onder moeders

Forum Carrière & Geldzaken

Forum > Carrière & Geldzaken >

Fulltime opleiding volgen? Kan dat?

Geplaatst op: donderdag, november 26, 2009 08:29

Aemilia

Hoi allemaal, 

Ik wil ook heel graag nog een opleiding volgen als stylist. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan je dit goed doen? En hoeveel tijd ben je er mee kwijt?

Groetjes

Nieuwe reactie Naar boven
Geplaatst op: maandag, november 23, 2009 12:55

Carola

Hey, alvast hartstikke bedankt voor je info, ik ga maar eens even kijken op die site. Ben zelf een alleenstaande moeder en op hulp van familie hoef ik niet te rekenen, helaas. Gelukkig heb ik de opvang al bijna geregeld...

Groetjes Carola

Geplaatst op: woensdag, november 18, 2009 08:06

Heleen

Hoi, 

Wat stoer van jou dat je een full-time opleiding wilt gaan volgen! Ik heb er ook vaak aan gedacht, maar uiteindelijk niet de stap genomen. Vond het toch iets te eng. 

Maar ik vind als je iets heel graag wilt, is er vast wel een manier te vinden. 

Succes en ik hoor graag hoe je het allemaal gaat regelen. 

Groetjes

Geplaatst op: zondag, november 15, 2009 21:36

adorijke

Hallo Carola,

Ik ben ook moeder van 2 kinderen en volg een full-time opleiding (diergeneeskunde, dat kan niet part-time). Voor alle praktijklessen ben ik altijd naar school. Ik ben wel selectief in het volgen van colleges: ik ga naar de balangrijkste lessen, maar de rest doe ik veelal zelfstandig. Gelukkig zijn veel medestudenten me bereid te helpen. Ik vind het behoorlijk pittig en druk, maar mijn man steunt en motiveert me enorm, waardoor ik het wel te doen vind. Ik heb ook wel veel hulp van familie. Zonder deze steun en hulp zou het vrijwel onmogelijk zijn. Op www.studerendemoeders.nl kun je veel informatie vinden over bv. de financiele gevolgen. Ik ontvang kinderopvang toeslag van de belastingdienst en gemeente.

Geplaatst op: zaterdag, november 14, 2009 17:57

Carola

Ik ben moeder van 2 kinderen die graag een fulltime opleiding wil gaan volgen, nu vraag ik me alleen af hoe het dan moet met de vaste lasten aangezien ik dan geen inkomen meer heb. Is er een soort uitkering voor? Waar vindt ik juiste informatie? Alvast bedankt voor reacties!

Carola

Stuur dit artikel door!

Je naam

Je email adres

Naam van je vriendin

Email adres van je vriendin

Je bericht