HappyMOMs - Moeder zijn onder moeders

Forum Vrije Tijd

Forum > Vrije Tijd >

De lekkerste recepten

Geplaatst op: dinsdag, januari 5, 2010 13:31

Redactie HappyMOMs

Heb jij een lekker recept die je graag wilt delen met andere HappyMOMs! Laat deze dan hieronder achter. Heel veel dank namens alle kokende moeders. 

Nieuwe reactie Naar boven
Geplaatst op: dinsdag, januari 5, 2010 13:33

Heleen

De lekkerste komkommersoep! Goed om weer wat om je lijn te letten na de feestdagen....

Benodigdheden

• 2 1/2 komkommers, geschild

• 300 ml Griekse yoghurt

• 75 ml creme fraiche

• 300 ml kippenbouillon

• 2-3 druppels tabasco

• 1 tl zeezout

• 2 el gehakte verse munt

• 2 el gehakte verse bieslook

• 2 el verse gehakte dille

• 60 ml olijfolie

• 400 gr middelgrote rauwe gamba's, gepeld met staart eraan

• 4 tenen knoflook, in plakjes

• 1 kleine rode chilipeper, zaadjes eruit, dunne reepjes

• 3 el gehakte bladpeterselie

Bereiden

Snijd 2 komkommers in de lengte doormidden en schraap de zaadlijsteneruit. Hak ze grof en pureer met de yoghurt, creme fraiche, bouillon,tabasco, zout en alle kruiden in de keukenmachine. Doe in een kom, dekaf en zet in de koelkast. Snijd met een dunschiller lange repen van deovergebleven komkommer en zet weg.Verhit voor de knoflookgamba's de olie in een pan op middelhoog vuur.Doe de gamba's, knoflook en chilipeper erbij en bak tot de gamba's netgaar zijn. Breng op smaak en meng de peterselie erdoor. Leg in iederekom wat gamba's, schep de soep eromheen en garneer met dekomkommerrepen. Breng op smaak met peper.

Eet smakelijk!

Geplaatst op: woensdag, januari 6, 2010 19:15

Simone

Ik heb een hele lekkere soep ooit gehaald van Smulweb! heel makkelijk en gezond. Mijn kinderen zijn er dol op!
Paprika soep
Ingrediënten

1 groene paprika en 2 rode2 vleestomaten1 ui 2 tenen knoflook 1 klein preitje 2 el olijfolie 1 el paprikapoeder500 ml gezeefde tomaten uit een pakje 3 dl kippebouillon van een blokje 1 citroenzout & peper

Bereidingswijze

Snijd de rode paprikas in 4 stukken en haal de zaadjes eruit en de stelen eraf. Leg ze ongeveer 10 minuten onder een voorverwarmde grill tot ze lekker zacht zijn. Laat ze afkoelen en snijd ze in flinke stukken. Maak de groene paprika schoon en snij hem in blokjes. Snijd ook de prei in halve ringetjes. Haal het vel van de vleestomaten (eerst even in warm/kokend water leggen) en snijd ze in stukjes. Snipper de ui en pers de knoflook.Verhit de olie in een soeppan en fruit de ui en de knoflook tot de ui mooi glazig is. Doe de rode paprika erbij en laat even meefruiten. Doe dan de gezeefde tomaten, de kippenbouillon en het paprikapoeder erdoor en laat dat 10 minuten zachtjes koken. Pureer dan de soep met een staafmixer tot er een mooie massa ontstaat. Breng dan de soep op smaak met zout & peper en citroensap (even citroentje uitknijpen). Roer dan de prei, de blokjes tomaat en de groene paprika erdoor en laat het nog even lekker doorwarmen.

Geplaatst op: dinsdag, februari 2, 2010 09:21

Ingrid

Snel klaar recept voor als je geen tijd hebt.

Capucijners met shoarmavlees en knoflooksaus.

Bak het vlees gaar en bruin. Giet de capucijners af en doe dit bij het vlees en maak dit warm.

Knoflooksaus.

Gelijke delen mayonaise en magere yochert.

wat poedersuiker en 1 bolletje fijngemaakte knoflook.Wat bieslook dit alles door elkaar.

Klaar maak er wat salade bij.

Capucijners op het bord knoflooksaus eroverheen en sla in een apart schaaltje.

Heerlijk hier zijn ze er dol op.

Geplaatst op: dinsdag, februari 2, 2010 16:41

Saskia209

Ingrid, dank voor je recept. Lijkt me wel wat voor vanavond. Ik ben doodop, dus ik heb wel behoefte aan zoiets simpels. 

Geplaatst op: woensdag, februari 3, 2010 00:13

bejosama

He Ing.dat ga ik ook een keer proberen,lekker makkelijk.Koop ik knoflooksaus, die ligt altijd bij shoarmabroodjes in zo n plastic doosje of mag dat niet van jou,moet ik dat zelf maken,duurt het nog lang,haha.Je hoort of het bevallen is,goed????

Geplaatst op: woensdag, februari 3, 2010 11:16

lorena1980

Pasta met boursin, spekjes en spinazie a la creme (bijna alle kindjes smullen hierbij)

Spekjes bakken

Kip erbij bakken

champignons erbij bakken

peper zout

kook boursin erbij

creme fraiche erbij

spinazie a la creme erbij

vlinderpasta erbij en klaar is kees!! lekker gezond en je kind smult ervan!

Stuur dit artikel door!

Je naam

Je email adres

Naam van je vriendin

Email adres van je vriendin

Je bericht