Forum Kleine kinderen
Forum > Kleine kinderen >
"verlengde kraamzorg'
| Geplaatst op: donderdag, juli 15, 2010 09:04 | |
Helena |
Ja, ik heb ook om me heen gehoord, dat de standaard kraamhulp wel heel kort is. Vooral bij je eerste kindje. Misschien moet je dit wel aanbieden als een extra pakket waar je verzekerd voor kan zijn. Of wellicht dat de werkgever hier aan mee wil betalen? Anders kan het wellicht wat te duur worden voor de kersverse moeder. |
| Nieuwe reactie Naar boven | |
| Geplaatst op: woensdag, juli 14, 2010 14:04 | |
sjanienie |
Ik vindt het idee erg leuk, belangrijk is denk ik wel dat je je erop richt dat de jonge moeder weer zelfstandig wordt, dus praktische hulp tijdens eerste weken, maar vooral ook coachen en helpen met vinden van een ritme... Aanvullende kraamzorg is niet voor iedereen weggelegd, maar bedenk wel dat jij ook wat moet verdienen en hoe houd je je hulp betaalbaar voor jonge gezinnen? Met name dit laatste maakt dat ik me afvraag of het haalbaar is om zoiets op te zetten... Succes!
|
| Geplaatst op: vrijdag, mei 28, 2010 10:50 | |
Lind@ Molnar |
Denk inderdaad dat veel mensen het lastig vinden om weer in het ritme te komen na het krijgen van een baby. Door de nachtvoedingen en alle veranderingen die in je lichaam plaatsvinden, maar ook daarbuiten. Ineens is het je kleintje die de dag bepaalt. Meestal groei je daar vanzelf in, maar er blijft altijd een groepje over die wel wat extra hulp kan gebruiken. Nu is er ook bij de thuiszorg een mogelijkheid om verlenging van thuiszorg aan te vragen, dus in die zin. Misschien als je het kan combineren met andere zorgverlening zoals bijv. babymassage of iets dergelijks, dat er wel vraag naar kan bestaan. Goed plan om uit te werken. Succes, Lind@ Molnar |
| Geplaatst op: donderdag, mei 27, 2010 22:00 | |
Mama van Daan |
Ik loop sinds enige tijd met het idee om een eigen bedrijf te beginnen. Mijn idee is dat ik nadat de kraamhulp weg is en de vader weer aan het werk is gegaan ondersteuning wil bieden aan `nieuwe` moeders, en dan voornamelijk op praktisch gebied. Huishouding, zaken rondom de baby die geregeld moeten worden, samen bekijken hoe je weer een ritme kan krijgen met je `nieuwe` gezin. Er dus eigenlijk letterlijk zijn bij jonge gezinnen thuis. Ik heb dit zelf enorm gemist na de bevalling van mijn kleine namelijk. Hoe is dit bij andere? Zou hier behoefte aan kunnen zijn? Hoor graag jullie mening... |
Heb jij al een profiel?
Laatste vragen
- hoe kom ik rond????
- sociale media
- Wat is de droom van jouw kind?...
- ff voorstellen
- Wat wil jij Elle van Rijn vragen?
- Kinderen van werkende ouders...
- leuk vriendinnen uitje
- reiki op afstand
- hallo